donderdag 28 juni 2012

1970 - 1980 = Gerard P Fieret

Gerard Petrus Fieret, Blond Woman with White Fishnet Stockings and Black Dress, c. 1970's

Gerard Fieret is een van de fotografen uit Nederland waar ik vol bewondering over lees, en naar kijk. Zijn beelden vind ik rauw en vies, en zo wordt hij ook omschreven. Hij fotografeerde wat hij aan vrouwen lekker vond, en waar hij zelf ook opgewonden van werd. Buiten dat leek hij kenmerken te vertonen van een geniale gek, en dat uitte zich later in zijn leefwijze en afzondering van de wereld. Ik vind zijn werk lekker om te zien en ik hou wel van de zware contrasten waar hij mee werkte. Gerard is een van de fotografen die ik zie als een voorbeeld voor werkwijze en leefwijze. En ik (hoop) misschien wel dingen van mezelf in zijn werkwijze te herkennen, al wordt ik niet opgewonden als ik fotografeer. Merk ik wel dat ik een enthousiasme over me heen krijg waar ik graag mee werk. Ik werk het liefst bij mijn modellen in hun eigen omgevingen ( thuis ) en begin te schieten wat ik zie. Gerard fotografeerde zijn eigen wereld waar hij zich in verkeerde en hiermee liet hij een herkenbaarheid zien uit zijn tijd die mensen u ook herkennen.

Geen opmerkingen: