donderdag 11 september 2008

Conceptfase pvf 1

( kerntaak 2.1 en 2.4 )

Vormgeving
Vandaag ben ik ziek op school gekomen en ook eerder weggegaan, ik ben door een onsteking aan de pennicilinne en hierdoor heb ik steeds koorts en een zwak gevoel, daarbuiten plaag ik mijn groepsgenoten doordat koorts samen met zweten gaat en dat geeft geen lekkere werkruimte. Nadat ik ook Mevrouw Zeilstra der maag heb doen draaien ben ik maar aan de slag gegaan met verder bedenken wat ik wou gaan doen,

Ik ben begonnen met een mindmap, dit had ik al eerder gedaan( nog voordat ik mijn sprookje had gekozen ),maar vandaag heb ik er een helemaal volgegooid met referentie's.

Ik ben dus begonnen met het thema "sprookjesstad"

mijn eerste gedachten waren :
nostalgisch > jeugd > kinderen > fantasie > droomwereld
Prins en prinses > mooie mensen > modellen > mode/fashion > high fashion
verhalen > legende's > mythes > zeus/Griekenland/Medusa.

De rest kan je verder zelf lezen bij de afbeeldingen,


Ik wil zelf gaan werken met de woorden:

modellen - high fashion - mythes - medusa - Zeus - lust - wanhoop - magie.

ik wil dat mijn vormgeving op een modeblad gaat lijken, in de trend van
de La vie en Rose - Esquire - Elle en voque.

Fotografie
Mijn foto's / beelden wil ik ook in de high fashion stijl gaan doen.
Dit betekend veel regelen, Mooie lokatie's, veel make up, en mooie modellen.

Studio.
Ik ga werken met lampen die ik meeneem.( of dat nou multibliz lampen zijn, of dat het sb 600's en een sb 800 ga worden moet ga ik dit weekend even uitzoeken ( informeren hoe het werkt ))

Ik heb al 2 schetsen van 1 idee die ik wil uitvoeren, ik ben/ga op zoek naar een boerderij ( waarschijnlijk een kinder boerderij ) waar varkens rondlopen.

Ik fotografeer waarschijnlijk vanaf een statief want ik ga de varkens, model niet tegelijk fotograferen maar inelkaar plakken,

Ik wil namelijk een tafereel van Circe de tovenares uitbeelden, en dan het moment dat Circe de Mannen veranderd in varkens.

Ik zet in een stal een tafel neer met een kleed eroverheen en op tafel komt bestek\glazen en eten. Dan fotografeer ik eerst mijn model , dan laat ik alles aan licht en attributen staan. dan fotografeer ik de setting met mooi ingesteld licht.
Daarna fotografeer ik nog wat rondvliegende spullen ( zoals een wijnglas en wat fruit wat door de lucht gaat. Als laatst haal ik alles van tafel behalve wat de varkens mogen eten ( in overleg met de boer ) en dan laat ik de varkens over de tafel razen. zodar ik deze foto's heb wordt het plakken geblazen.

ik weet nog niet of ik echt een lokatie ga zoeken waar varkens lopen en de achtergrond ook goed is, maar waarschijlijk hang ik op de achtergrond een lap stof.

1 opmerking:

Anoniem zei

je mindmap: TROGDORRR