dinsdag 8 april 2008

Opdracht Gemeente Rotterdam/ Idee ontwikkeling 1

Na een tijdje kreeg ik een idee na dat ik heb lopen brainstormen over woorden zoals :
beheersing, controle, Rembrand, Kracht, wijsheid, Oude meesters, individu en mensen.

Mijn eerste idee wat ik had was: een stilleven maken met de sfeer van de schilderijen van de oude meesters. De donkere sfeer die de nachtwacht bezit greep mij aan ,omdat dit kenmerkend is voor rembrandt. 

Nadat ik door ben gaan zoeken naar oude meesters ben ik een stilleven tegengekomen van Claesz Vanitas, en dit is een afbeelding geweest waarom ik besloot om een stilleven te maken van tekenspullen zoals : potloden, fineliners, passers, papier, een passer, en markerstiften.
In mijn hoofd zag ik dit beeld als een stilleven wat bijna hetzelfde was opgesteld als de afbeelding hieronder, maar dan met een middeleeuws uiterlijk op de achtergrond.


Geen opmerkingen: