maandag 13 oktober 2008

Reportage atelier Herenplaats

Fotografie

Idee voor een sprookjes achtig leven.

Ik heb doorzitten denken nadat ik de opdracht had gekregen. Met sprookjes achtig leven als uitgangspunt kwam ik op mensen die in een droom wereld leven.

Hierdoor dacht ik aan kinderlijke onschuld en dat soort dingen.
Ik kwam langs het atelier hereplaats bij de Witte de with en ik zag dat hierbinnen veel mensen waren die een geestelijke beperking hebben. Dus ik was naar binnen gegaan en zo kwam ik erachter dat dit de kunstenaars waren.

Toen ik het werk zag, en de verhalen die de kunstenaars erbij hadden wist ik zeker dat deze mensen zich extreem goed verplaatsen in hun kunstwerk als ze hiermee bezig zijn. Deze verdieping in hun eigenkunst fascineerde mij en ik besloot een pogin te wagen om dit vast te leggen.

Ik wil eigenlijk de passie fotograferen, maar ik weet dat dit heel moeilijk zal zijn omdat deze mensen ook heel erg verschillend zijn. Dus ik ga langs en laat me meevoeren door de onvorspelbaarheid van de mensen.

Dit vind ik er ook bij passen omdat dit realiteit is en ik het zo ook wil benaderen

Geen opmerkingen: